Äntligen en lugn helg!

Mathilda åkte vid 12-tiden idag. Som vanligt blir det så himla tomt när hon har åkt. :( Alltså jag tycker verkligen att jag saknar min familj mer och mer ju äldre jag blir...

Vi hade i alla fall en toppenhelg. Gick en runda på stan i fredags. Jag fyndade ett par jeans på Vila, gråa - precis det jag letat efter. Lunchade med lite focaccia, samt lite chailatte till efterrätt. Smaskens. Promenerade fram och tillbaka till stan - fint väder så man får ju passa på!



På kvällen hade jag bjudit över tjejerna på lite förfest. Det slutade med att vi var 30 pers här! :) Josses spanska utbytesstudenter tog med sig några vänner, min franska utbytesstudent Emilie tog med sig ett stort gäng och sen kom det vänner till dem... Men det var ju bara kul! Så många har vi nog inte varit här förut. Alla gick sedan vidare till Stallet medan vi stannade hemma, fast inte så länge, för Stenladan släppte in oss och vi fick dansa lite i alla fall hihi.


Sov läääänge på lördagsmorgonen. Det var evigheter sen jag gick upp efter kl 12 måste jag ju säga. Vi slappade hela dan. Fixade god brunch och kollade på Sex and the City. Planen var ju att vi skulle på bio och när vi kollade upp tiderna på eftermiddagen insåg vi att Hairspray bara gick kl 18, så då fick vi sätta fart. Promenerade ner på stan, inhandlade lite biogodis och hann precis i tid. Den var faktiskt rolig! Efter filmen handlade vi lite grillad kyckling på konsum innan vi tog bussen hem för att fixa lite kvällsmat.

Det enda som krånglade under helgen var SJ (surprise!). Mathilda sitter väl på tåget fortfarande, är inte framme förrän vid 20 ikväll, trots att hon åkte vid 12. Det blev en lång omväg via Kalmar och Linköping för att hon ens skulle komma hem idag. Nu är det verkligen slut på det här med spontana tågresor. Hädanefter ska här bokas en månad innan, annars finns det ju inga biljetter. Det fanns inte ens några dyra att köpa igår, utan det var helt slut. Så som sagt, man får väl planera bättre i framtiden antar jag...

Tänkte avsluta den här helgen med ett träningspass på vugi om en timma. Kan ju behövas efter allt frossande vi har sysslat med de senaste dagarna... Borde läsa kapitlet i Todaro också till imorgon. Får se om jag orkar. Måste skriva en intresseanmälan till mentorskapsprojektet också.

Kommentarer
Postat av: jossan

Emelie! Lägger du upp det där kortet på mig på facebook så blir jag riktigt arg! Jag ser ju inte klok ut! kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback