Bokkrångel

Jag måste bara skriva av mig och beklaga mig över en annan sak som hände i veckan. Eller egentligen började det förra veckan tror jag det var. Ansvarige läraren för vårt program (som är en toppenbra lärare alltså) skällde i princip ut oss för att vi inte hade fixat kurslitteraturen till första föreläsningen. Lilla jag hade ju fixat en bok, för den hittade vi billigt på bokmässan, den andra hade jag faktiskt beställt men den var försenad. Som vanligt tar jag åt mig av kritiken ändå, fast det säkert var andra som inte ens hade tänkt en tanke på böckerna. Jag gick därför hem och satte mig och letade efter böckerna till kommande delkurs. Det verkade nåt lurt med litteraturlistan, för två av böckerna stämde inte riktigt, men den tredje stämde så den hittade jag. Beställde den och kände att jag i alla fall gjort något för att förbereda mig. Diskuterade det med Anna några dagar senare och hon hade inte heller lyckats fatta litteraturlistan så hon slängde iväg ett mail till läraren för nästa kurs. Då visar det sig att hela listan är fel! Samma dag trillar ett paket in i min brevlåda med boken jag beställt. Åh vad arg jag var! Här är man duktig och beställer, men bara därför så stämmer inte litteraturlistan! Blä! Nu vet jag inte vad jag ska göra. Boken kostade bara 116kr, är det värt besväret att fixa ett paket och betala portot och skicka tillbaka den eller ska jag behålla boken? Jag mailade läraren och frågade om den va läsvärd nu...

Kommentarer
Postat av: Pethra

Åh fan va störande. Sånt där skulle driva mig till vansinne! Men jag är rätt dålig på att köpa kurslitteratur öht.. hehe.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback