Födelsedagskalas

Jag trodde vi hade bestämt att vi inte skulle åka ner till Eslöv i helgen, men när jag kom hem från träningen i fredagskväll var Pouya i valet och kvalet. Familjen hade ringt och tjatat, men samtidigt kändes det onödigt att åka fram och tillbaka för en födelsedagsfest.. Jag var ganska negativ, men till slut insåg jag att det verkade som att han verkligen ville åka hem så då tänkte jag what the hell, då får vi ju ändå göra nåt kul och spontant tillsammans, sånt han brukar klaga på att jag aldrig gör. Så jag duschade och gjorde mig iordning fort som attan, sen tog vi 19-tåget ner mot Skåne. Kom fram vid 21-tiden, och familjen där blev glatt överaskade, särskilt födelsedagsbarnet.

Vi hälsade på gästerna, mest Saras kompisar, se åt vi lite god mat som var över från middagen de åt tidigare.  Ahmed hade dekorerat hela deras vardagsrum och köpt värsta fyverkerierna (jaja nästan iaf) till tårtan. Jag ska lägga upp några bilder, men har inte kameran här just nu. Man kan ju sammanfatta det hela med att det blev en hel del ätande... Först mat, sen tårta, massa godis, chips osv. Och så lite öl på det. Fast tog det rätt lugnt med alkoholen. Hade ingen lust att dricka nån överhuvudtaget, men tog en öl i alla fall för sällskapets skull.

Kom faktiskt upp i tid på lördagen, Pouya också. Jag promenerade hem från tågstationen sen i Växjö, handlade lite på vägen. Fixade och grejade en hel massa grejer sen på eftermiddagen samtidigt som jag skulle försöka hinna läsa. Det sistnämnda blev som vanligt lidande, så idag sitter jag i skolan och försöker. Har i alla fall lyckats läsa klart Ester Boserups Woman's Role in Economic Development , men det återstår ju nu att göra något vettigt med den så jag kan skicka in en presentation av den i veckan och sen presentera den på seminariet nästa måndag.

Nähä, nu var det slut på lunchpausen.

Later!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback