Kalmar

Så var man tillbaka i Växjö igen efter en helg i Kalmar. Utbildningen var jättebra! Allmän flyktingkunskap och medmänskligt stöd hette den. Skulle ju gått den i våras egentligen, men var ju i Strasbourg just då med franskan. Exempel på vad som togs upp är:
- Människor på flykt
- Att söka asyl i Sverige
- Kommunalt flyktingmottagande
- Flyktingsituationen ur ett barnperspektiv
- Kris och medmänskligt stöd
- Samtalsmetodik

Körde minibuss fram och tillbaka dit. Eller Josse körde dit och jag hem rättare sagt. Det var i och för sig spännande, för bil kör man inte särskilt ofta och verkligen inte minibuss... Men det gick bra. Bodde på hotell Svanen, helt ok!

Nu är jag helt slut dock. Hade tänkt läsa ett kapitel i Todaro nu ikväll, men alldeles för trött i huvudet. Kanske hinner om jag går upp tidigt imorn bitti innan föreläsningen. Grejen är ju att vi får ett nytt pm att skriva imorn, så då vill man ju åtminstone ha skummat igenom det som ska läsas innan.

Såg mitt första Heroes-avsnitt idag. Farligt! Jag som tvekat så länge. Först för att jag inte ens visste om jag skulle gilla serien, men sen för att jag nästan kunde räkna ut att jag skulle bli fast om jag väl började titta. Och självklart känner jag nu suget efter att se andra avsnittet, och tredje, och fjärde... I'm hooked!  Jag skyller allt på Angelica! ;o)

Fast nu kommer P snart hem från jobbet så ska nog inte börja titta på ett till avsnitt. Har ju knappt träffat honom ordentligt på hela förra veckan. Vi gick om varandra hela tiden. Jag gick upp tidigt på morgonen för att gå till bibblan. Var inte hemma ordentligt förrän efter träningen på kvällen och då stack han ut och kom inte hem förrän långt efter jag lagt mig.

Hoppas han cyklar fort hem från jobbet!

Kommentarer
Postat av: alex

hej! Jag visste inte ens att du hade en blogg:) hur ar det med dig? jag saknar vaxjo lite jag...men a andra sidan vill jag inte plugga dar igen..ja lite svart att bestamma sig om det dar! Kul att du verkar trivas med freds-och utveckling iaf, det ar ett hemskt intressant amne! ha det sa jattebra. Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback