Kalops

Igår kväll kokade jag kalops. Det händer inte ofta måste jag säga. Sist  jag gjorde det var väl typ tre år sen då jag bjöd Carlos på det... Och nu var det dags igen. Bjöd nämligen Emilie, fransyskan jag är fadder åt, på lite svensk husmanskost nu ikväll. Hon gillade det så jag är glad! =) Till efterrätt blev det ostkaka, riktigt småländskt haha.

Doris Lessing fick nobelpriset. Ganska roligt att man faktiskt har läst nåt av nobelpristagaren innan. Läste ju The Grass is Singing någon gång i gymnasiet tror jag. Även förra året hade jag ju läst Snö av Orhan Pamuk redan innan han fick nobelpriset.

Blir en lugn fredagskväll idag. Bussen till Malmö går kl 7 imorgon bitti. Ska dit med röda korset, de fixar resan för oss som jobbar som frivilliga. Blir studiebesök på Humanitetens hus där röda korset i Malmö håller till, sen skulle det vist bjudas på lunch och därefter har man tid för att gå runt lite på egen hand i Malmö. Nathalie och Therese ska också med, så det ska faktiskt bli jättekul. Alltid skönt att komma bort lite, även om det bara är över dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback