Pannkakor

Idag hade vi en gästföreläsare, Bertil Odén, här hela dagen. Väldigt intressant om biståndets framväxt, hur det var på 70-, 80-, 90- och 00-talet, både internationellt och det svenska biståndet. Imorgon blir det ännu en gästföreläsare, Gerd Johnsson-Latham kommer och föreläser om bistånd och jämlikhet. Man kan ju säga så här att jag blev rätt upprörd när jag läste rapporten hon gett oss, En studie om jämställdhet som förutsättning för hållbar utveckling. Ja, i princip så lever ju män betydligt betydlig mer ohållbart än vad kvinnor gör. Inte för att det var något förvånande i sig, men bara det att jag faktiskt inte tänkt på det ur den synvinkeln förut. Kvinnors ekologiska fotavtryck är mindre och orsakar mindre mängd klimatförändringar. Detta ska hon berätta om imorgon förmodar jag och det ser jag verkligen fram emot.

Hade sån träningsvärk från boxen i måndags, och den tränade jag med igår på step core-passet till på köpet, så jag tog en vilodag idag. Planen var att gå runt sjön så man fick lite motion idag, men det slutade med att jag tog cykeln till willys för att handla och sen stekte jag pannkakor. Har nyss smällt i mig massa av dem så jag är sjuuukt mätt. Men gott var det! :P

Annars hade jag en liten jobbig dag idag. Tur att det var föreläsning hela dan så slapp jag tänka på det. P och jag tokbråkade igår kväll. Usch å fy. Vi pratade inte med varandra igen förrän jag kom hem efter skolan idag. Då blev vi sams igen, men nej, jag orkar inte bråka så här längre. Om någon har nåt tips så är jag tacksam. Det tär ju verkligen på en med såna där storbråk. Får hoppas att det blir lugnt nu. Vi har ätit pannkakor och myst lite. I helgen sticker vi till Skåne för att hälsa på hans föräldrar i Eslöv. Blir lite quality time för oss själva. Här i Växjö är det ju alltid nåt som ska göras och han tycker att mitt plugg tagit för mycket tid på sistone. Men så är det ju. Jag tycker ju ändå att det är så himla kul det jag håller på med så för mig är det inte så jobbigt att lägga ner den tiden. För honom som inte alls lägger ner lika mycket tid på sina studier och gärna spar saker och ting till allra sista sekunden är det  dock lite svårt att förstå. Jag tänkte i alla fall nu att om man ser till att ha lite quality time sådär ibland bara vi två borde det väl väga upp mot den "förlorade" tiden på vardagarna liksom... Hoppas jag. Parce que malgré tout, je l'aime.


Min baby och jag på en båttaxi i Dubai

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback