Pappor

Vad skulle man göra utan pappor? Igår lyckades jag äntligen få upp den sista taklampan, den i hallen. Den hade legat i två veckor ungefär, för jag hade försökt men den ville inte fungera när jag stoppade i sladden i taket. Testade glödlampan i en annan lampa, och det var inte den det var fel på. Hmmm, jag orkade inte hålla på mer.  Jag hade ju kopplat och grejat, rullat ihop sladden så den skulle få plats i den där platsgrejen och inte sticka ut osv så jag var så trött på lampor i allmänhet. Bad P fixa, men visste ju att det aldrig skulle hända trots han lovade titta på det...

Jaja, fick nog igår iaf så jag ringde Pappa. Precis som alla andra gånger (tex då jag kämpade med sängbenen och han supportade mig telefonvägen) så kom han med en lösning. Nu var det bara så att vi har ojordade uttag och då är det bara två av de tre hålen i väggen som har ström. Det var bara att försöka pricka rätt hål med kontakten, så man fick de två rätta. Tänk vad enkelt! Men det skulle jag aldrig räknat ut utan min kära lilla Pappa.

Nu har vi i alla fall en lampa i hallen så man slipper famla i mörkret fram till köket och lampan där när man kommer in i lägenheten på kvällarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback