Göteborg & bokmässan

Haft en toppenhelg i Gbg! Kom dit i fredags vid halv två-tiden. Kikade runt lite på stan innan jag mötte Maria vid tre. (Maria är tjejen jag pluggade statsvetenskap med där, och sen bodde jag i hennes och hennes pojkväns lägenhet den andra sommaren jag jobbade i gbg då jag helt plötsligt inte hade nånstans att bo... fast det var ju självvalt alltså haha) Vi promenerade hem till deras nya lgh i Landala där vi fikade och babblade lite. Har ju inte träffats sen förra sommaren, både hon och jag har hunnit med att vara iväg på erasmus och grejer.

Därifrån var det inte så långt hem till Susanna, där jag lämnade väskorna innan jag promenerade ner till Avenyn för att träffa Vickan. Inte träffat honom sen i juni så det var extra kul! Vi provade glasögon, men han kunde inte bestämma sig så han fick gå hem och fundera på det. Sen letade vi mat. Tog sitt lilla tag. Vi ville på After Work, men det var så fullt överallt och vi ville verkligen sitta ner och äta i lugnt och ro, så det slutade med att vi betalade (ganska dyrt) för maten men drack billig öl i stället.

 

Vickan

På lördagen var det bokmässan för hela slanten. Var där 9.30-18 så man var rätt mör sen. Men riktigt intressant! Anna och jag hängde mest på internationella torget. Massa intressanta föreläsningar, montrar, snackade me folk från olika intressanta organisationer och sånt. Gick lite på vanliga mässan också, men var så himla mycket folk så vi gick mest där i slutet.

På lördagskvällen käkade jag middag med Susi, sen gick vi på bio. Såg Svarta Nejlikan! Handlar om Harald Edelstam, svenske diplomaten, när han räddade massa chilenare från att bli mördade av juntan på 70-talet, men utan stöd av UD som tyckte han handlade utanför regelboken... Lite störande att de svenska personerna snackade engelska med varandra, men annars var den bra. Den förklarade inte allt, men väckte tankeställningar och en vilja att veta mer. Susi är ju inriktad på Spanien/Latinamerika så det e ju alltid intressant för henne. Så sjukt det är att se vad människor är kapabla att göra. Mörda och tortera oskyldiga människor. Och allt detta med USA:s stöd..
 

Tog tåget hem vid 11 idag. Har mest tagit det lugnt, umgåtts med P och promenerat lite. Käkade tacos nu på kvällen, så nu är jag hur mätt som helst. Ska varva ner lite nu, sen upp tidigt imorn och ta tag i grupparbetet igen... Inlämning och redovisning i slutet av veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback