Vardag igen?

Så har jag börjat mitt (förhoppningsvis) sista läsår på universitetet. Vad ska man säga? Det känns såklart roligt att vara här, nu när flera av gamla klasskompisarna är tillbaka, även om vi inte läsa samma sak allihopa nu. Men jag känner mig också lite... jag vet inte. Det känns jobbigt att vara här också. Jag och Växjö är liksom klara med varandra på något vis. Fast alltså, jag gillar ju campus egentligen. Fastnat för enkelheten med det hela. Och introduktionsmötet igår tydde på att jag åtminstone gjort rätt val när jag bestämde mig för freds- och utvecklingsarbete istället för statsvetenskap nu. Det är ju just det också. Även om jag är glad för att jag gjort det här valet nu, får jag lite småångest över att jag inte gjort det tidigare. Vad ska jag med en kandidat i statsvetenskap till egentligen? Well well... Ska sluta grubbla nu och ska göra det här till ett bra år. Kommer vara mycket plugg, men förhoppningsvis väldigt lärorikt.

I mina tankar är jag däremot i Göteborg. Jag tror att jag är mer entusiastisk för att Vickan är där än vad han själv är. Som jag har tittat på lägenheter på internet åt honom. Jag vet hur det känns. Nu ska han plugga det som han funderat på så länge, och att han kom in på sitt första val gör ju saken ännu bättre. Allting är nytt och spännande. Ny stad, nytt folk. Jag vill också!

Nä, nog med det också. Jag är faktiskt glad att vara tillbaka. Andas friskluft och inte 50-gradig luft eller konstgjort kall AC-luft. Söta vännerna som är här. Ska läsa en magister som jag verkligen vill. Det blir bra. Var uppe betalade hos VIS på förmiddan, ska sticka till IKEA på fredag när de åker med alla utbytesstudenterna. Lika bra att få det gjort, jag har ju skjutit på det i ett halvår. Nu måste jag ha gardiner till vardagsrummet/köket!

Har precis ätit lite persiskt linsris. Mumsfilibabba. Min favorit faktiskt. Ris (m saffran såklart), linser, kyckling och russin. Åh jag kunde namnet på persiska men glömde bort det. Gott är det iaf. Ska diska undan nu, sen iväg till röda korset på möte om en stund.

Kommentarer
Postat av: Natha

Nämen? Var du där idag? Jag måste ha missat dig! Jag satt inne i stora utbildningsrummet med Sofie och Anders! Va kuuuuuuuuul med IKEA!!!!!!! JAG ÄLSKAR IKEA!!!!!!!!:) hihihi Jag kanske kan skicka med en lista??=)

Postat av: Natha

Nämen? Var du där idag? Jag måste ha missat dig! Jag satt inne i stora utbildningsrummet med Sofie och Anders! Va kuuuuuuuuul med IKEA!!!!!!! JAG ÄLSKAR IKEA!!!!!!!!:) hihihi Jag kanske kan skicka med en lista??=)

2007-09-04 @ 23:24:54
URL: http://jagheternathalie.blogg.se
Postat av: Mathilda

Du den var faktiskt stor! Fråga mamma! Och dem får gärna krypa omkring på marken men inte i min tröja 8)

2007-09-05 @ 22:38:40
URL: http://bulleens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback