Bostadslös/inneboende

Jag är dålig på att uppdatera. Jag orkar inte. Jobb jobb jobb och städ städ städ var det förra veckan typ. Fy tusan vad jag skrubbade. Fick kapa naglarna totalt. En hel trea, alldeles själv. Allt skit som jag ignorerat för att det inte var mitt ansvar att städa fick jag ta hand om ändå till slut. Jag kokade av ilska. Men rent blev det. Så sen i lördags har jag bott här hos Nathalie och Joel. Vilka pärlor som låter mig bo här en hel vecka!

Kan inte fatta att jag bara har en dag på jobbet kvar. Det är ändå min tredje sommar. Kommer aldrig mer tillbaka dit. (Man ska aldrig säga aldrig, men om jag skulle göra det vore det ju rätt tragiskt i alla fall....)

Det känns som att jag går runt med en konstant ångest som jag har pulat ner i nåt hörn någonstans och förtränger. Ibland sipprar det fram, då får jag hjärtklappning någon sekund, men jag slår direkt bort det och tänker på något annat. Vill inte att det ska vara slut på allt det här. Jag vill bara vara ansvarslös ett litet litet tag till.... Jag tror att jag kommer bryta ihop när jag kommit hem till Eskilstuna i nästa vecka, efter en toppensommar här i Växjö och efter helgens stundande kräftskiva/reunion med Växjötjejerna, och inser att det är över. Men än så länge ignorerar och förtränger jag. Diskuterar hur vi ska få ut så mycket som möjligt av de sista dagarna nu med Claudia. Fika/öl imorn kväll, Shan the man på Palladium och lite shaky shaky på Loft en allra sista gång på fredag...

Kommentarer
Postat av: Pethra

End of an era. Förstår att det känns tungt och konstigt och tomt. Hoppas vi kan ses något när du kommer "hem". Så kan vi sitta här med vår ångest tillsammans. ;) Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback