Ekologiska bönder

Idag träffade jag två ekologiska bönder, far och son, när vi gjorde en av våra intervjuer för fältstudien i Jät. Perfekt dag för ett besök på landet. Solen sken så vackert. Det är riktigt fint när man åker ut på den vägen söderut. Mysigt. Körde lite vilse först, men till slut hittade vi rätt. Samtalade med bönderna i en hel timma, de hade massor att berätta och var hur trevliga som helst. Vi körde därifrån funderandes på att skola om och bli bönder istället hahaha. Hade också ett bra samtal med min mentor idag. Kändes som att man gick därifrån med en liten mindre tyngd på axlarna. Så fick lite vettigt gjort idag i alla fall.

Tränade Air muskel-passet ikväll, med rätt tunga vikter, så efter det var man rätt mör. Men skönt! Gjorde fisksoppa till kvällsmat. Fast ingen egen, utan fuskvariant alltså. Den där kryddmixen för creamy fish soup är ju för god!

Jag har fastnat för en låt på Alicia Keys senaste skiva. Det är sista låten, Sure Looks Good to Me. Finns ingen video på den och jag har ingen lust att lägga nåt hemmagjort från youtube i bloggen, men det går ju alltid att provlyssna på hennes
hemsida.

Kommentarer
Postat av: Helena

Det e ju det jag säger: eko-bonde is the shit!

2008-02-29 @ 12:59:38
Postat av: Pethra

Tack, va gullig du är. Det är bara att försöka se framåt och på allt det fina som kommer när det onda försvinner. Hur är det med dig, hur går det med allt..? Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback