Björn Afzelius - Sång till friheten

Jag fortsätter det här med låtar kopplade till minnen. Mamma och pappa har säkert minst ett tiotal skivor med Björn Afzelius i sin samling därhemma. Många gånger fick jag följa med på någon sommarkonsert med honom. Jag hade en sån där diktbok där folk skrev ner fina dikter eller liknande. I den skrev mamma ner texten till Sång till friheten, så jag har alltid burit den med mig. Själv har jag också lyssnat en hel del på Afzelius. Min personliga favorit är Ikaros. Texten fångade mig någonstans där när jag var tonåring och jag tycker fortfarande lika mycket om den. Men det blir lite för mycket att ha med båda två så jag bestämde mig för att lägga upp Sång till friheten, eftersom den musikvideon hade bättre kvalitet.



Kommentarer
Postat av: Natha

Bli frisk snart.........:(

2008-03-13 @ 00:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback