Springa för Afrika och hungriga fransoser

Inte blir det mycket tid kvar till bloggande numera... Dagen har tillbringats på bibblan som vanligt. Därefter sprang jag för livet alternativt för Afrika. Beror på vem man frågar. Men loppet hette nog Spring för livet och ordnades av Afrikagrupperna. Det var bara ett varv runt campus, inte ens hela campus. Jag tror det var ca 2,5km. Jag sprang med Nathalie och hennes kompis. Utöver oss sprang två till, resten promenerade. Så jag kan stolt säga att jag kom trea i loppet... =) Well, jag som inte sprungit sen typ förra sommaren var rätt död sen om man säger så.

Ikväll hade jag mina fransmän över på middag. Jag är fadder till den ena, men eftersom han alltid hänger med sin roomie bjöd jag in båda två. Det blev ungsfalu med potatismos och oskaka till efterrätt. Riktigt svenskt. Jag lärde dem till och med att dricka mjölk till maten haha. Jag känner att jag står i skuld till mitt söte fadderbarn eftersom han hjälpte mig så mycket med den franska översättningen jag gjorde åt min faster. Det var ju en del tekniska ord som knappt han kunde. Säger ju en hel del om svårighetsgraden på den översättningen. Men, det gick tydligen bra för pengarna trillade in på kontot efter ett tag så kunden var tydligen nöjd.

Tyvärr kunde jag inte hålla mig från att äta ännu mer av ostkakan när de gått hem. Det var ju så gott och jag behövde det när jag satt och skrev lite nu... jag mår dock lite illa nu. Typiskt mig. Äta tills jag mår illa.

Nu måste jag borsta tänderna sen tänkte jag se lite Gossip Girl.

Kommentarer
Postat av: LEny

Vad duktig du är som sprungit! Jag har tränat 2 ggr denna vecka hittils, ganska stolt då jag inte tränat på några veckor...:( Hoppas det går bra med uppsatsen! KRAM

2008-05-21 @ 20:20:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback