Uppsats var det ja...

Lite bloggtorka här. Jag sitter mest och tittar på alla mina bilder med alla fina minnen när jag får tid över framför datorn. Eller hetsletar efter praktik/jobb/volontärgrejer - utan resultat. Eller hetsöversätter CV till engelska. Då är det bra att man har australiensiska vänner (Jess) med engelska som modersmål att vända sig till med förfrågningar. Den rackarn har fått jobb på immigration i Sydney, precis som hon ville. Superkul!

Ja och så skriver vi på vår uppsats förstås. Kommit igång lite nu i alla fall. Filat lite på syfte och frågeställningar. Jobbar med teoriavsnittet (SRL samt Friedmanns territorialitet). Sakta men säkert. Bara att bita ihop och köra. Anders vill helst ha 10 sidor imorgon...

Vi pausar i skrivandet ibland också och tittar på bilder. Väljer nya skrivbordsbilder och msn-bilder efter humör. Saknar. Längtar.

Pausade dessutom med en föreläsning/sopplunch i och med att det är mångfaldsvecka nu. Cajsa är ansvarig och ordnar, plus att jag ju sitter med i referensgruppen för studenthälsa och handikappfrågor, så då måste jag ju faktiskt närvara lite. Sandra Dahlén var i alla fall där och föreläste utifrån sin bok Hetero, där hon bryter trenden lite och utgår från den heterosexuella normen. Intressant.

Åh, så har jag äntligen fått träna ett riktigt svettigt pass. Inledde veckan med Core igår. Det var ganska lagom sådär en måndag. Idag blev det Air (gamla intensiv) och det var verkligen en genomkörare. Fy tusan vad svettig jag var. Men såå skönt. 8 veckor utan träning är ju ingen höjdare. Först var jag sjuk i två veckor, sen iväg under 6 veckor utan att motionera det minsta. Får ju typ börja om från början...

Nä, nu ska jag nog försöka få lite sömn. Avslutar med några fina bilder.

image246
Jag, tillsammans med Whitney och hennes kompisar på trappen utanför Monjanes.

image247
Vi lär våra vänner hur man dansar Små grodorna på avskedsfesten.

image248
Världens sötaste grannpojkar med varsitt sockerrör.

image249
Vägen ut ur Mecuburi Sede mot Momane.


(Tack Angelica för bilderna!)


Kommentarer
Postat av: Helena

Oh den sista bilden, på vägen, är helt fantastisk!

2008-05-14 @ 17:06:50
Postat av: leny

världens sötaste barn!!! Och som sagt, sista bilden är otroligt vacker!

2008-05-15 @ 22:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback