Endorfiner

Idag var jag med mamma och tränade. Boxning. Åååååååh vad jag har saknat det. Visserligen var det korpenträning, inte lika hårt som jag brukar köra, men det tog ändå, eftersom jag inte tränat ordentligt på så himla länge. Kommer garanterat ha rejäl träningsvärk i övermorgon.

Jag saknar träningen så oerhört mycket. Det är ju ingen idé för mig att köpa kort någonstans just nu, eftersom allt är så himla ovisst. Det blir liksom inte samma sak att powerwalka, jogga och köra lite styrka på hallgolvet. Går liksom inte att jämföra.

Självklart kopplar jag det här till Växjö. Jag saknar Campus. Knappt två minuter med cykeln till Vugi och köra ett rejält träningspass. Men sen megaförkylningen innan Moçambique har jag aldrig riktigt kommit igång igen. Så här otränad har jag inte varit sen jag började plugga i Växjö. Suck. Jag måste skärpa mig. Ha mer diciplin. Pallra mig ut i Kronskogen oftare. Som den powerwalken jag körde med mamma i lördags, över Lagersbergs gård, in i industriområdet, till Skjulsta, in i skogen och spåret till Vilsta, elljusspåret så vi kom ut typ vid Skogsängen, sen kringelikrokar hem, så vi var ute i två timmar iaf.

Men det är ändå inte samma sak. Jag vill köra ett järngympa pass à la Lisa eller ett boxpass à la Johnny. Det är vad jag behöver. Ska hitta nånstans man kan provträna gratis här i stan tror jag... Verkar dock inte finnas så mycket av det...

Nähä, sova var det. Ska ta tag i saker imorn. Lästa till genusvetenskapen. Kolla i portugisiskaböckerna jag fick hem idag. Skriva lite jobbansökningar. Så det så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback