Back from Greece

Well well well. Så var man tillbaka igen. Regn och rusk. Lite skillnad mot 39 grader och stekande sol. Mathilda och jag skrev en liten resedagbok, så klicka in på länken så får ni läsa lite mer och se lite härliga bilder.

Ett litet smakprov kanske...


Det var grymt skönt att komma iväg. Jag plöjde igenom varenda bok vi hade med oss. Tre stycken av Karin Alvtegen: Skuld, Saknad och Skam. Sen fjärde och sista delen av Systrar i jeans ( eller The Sisterhood of the Traveling Pants som den heter på orginalspråk), som är en ungdomsbokserie jag brukar tjuvläsa av Mathilda. Sen blev det en Marian Keyes Å andra sidan tror jag det var, sen en av Per Wahlöö, Generalerna. De två sista dagarna hade jag inget att göra så jag roade mig med att lösa tråkiga korsord i två tidningar vi hade med oss, rita av Mathildas fötter samt rita fula grejer på bilderna i tidningarna.

Igår blev det mest lugnt med familjen. Gick ju och la mig kl 6 på morgonen, så vaknade till liv vid 12-tiden typ. Åt lite brunch med pappsen, sen handlade vi lite och därefter blev det Veronica Mars och lite bokläsning på kvällen. Läste en till av Mathildas böcker, det fattas en tärning av Johanna Thydell. Jättefin ungdomsbok. Har ju även läste hennes I taket lyser stjärnorna som också är en såndär fin bok. Hon skriver jättebra tycker jag. Nu har jag däremot gett mig på Jonas Hassen Khemiris Montecore. Ska återgå till den strax....

Lollo var här på förmiddan. Vi promenerade lite. I brist på öppna fik blev det glass på det gula M:et. Sen midsommarmat med familjen och lilla Mummu. Både Mathilda och Victor stack iväg på midsommarfestande, men jag satt hemma och pratade politik och finsk historia med pappa, Mummu och mamma. Och efter det blev det film. Orkar inte med nåt festande. Träffar ju inte Mummu så ofta heller så vill spendera så mycket tid som möjligt med henne.

Nähä, läsa lite sen sova. Imorn blir det Sthlm för att träffa Jess, min gamla australiensiska roomie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback