Latin Kings, Gilmore Girls och presidentval i Frankrike


Läser på dn.se att
Pandora inte längre ska gå att använda utanför USA. Tråkigt. Var faktiskt en rätt smart grej. Skönt att slippa sitta och göra playlists i winamp för att få den musik man vill ha för stunden. Jag får väl fortsätta hålla mig till P3. Inget annat funkar. Reklamradio är skit. Med P3 kan man variera sig också, för man kan välja vilken av alla kanalerna man vill. På Internet alltså. Jag snackar internetradion alltså, www.sr.se/p3 och sen vidare till webbradion), inte vanliga radion. För här i Växjö är det typ radioskugga överallt så det är inte ens att tänka på.

 

Sen är den här bloggen rätt kass. Sorry, men det är sant. Vid 20-21-tiden på kvällen går det typ inte att uppdatera. Varenda kotte sitter väl och uppdaterar dagens blogg, men ändå dåligt att inte ha kapacitet för alla sina användare? Så jag får väl lägga in inlägget senare istället. (Så blev det också, gick inte alls att lägga upp det igår kväll...)

 

Latin Kings har tydligen splittrats. (Också det från DN.) Legend som går i graven. Lite så är det faktiskt. Även om jag inte är ett äkta fan, så gick jag i alla fall omkring och sjöng på "snubben trodde han var cool för han hade en pistol" där nån gång i mitten av 1990-talet. Tror till och med att jag lånade en kompis skiva och spelade in på kassettband. På den gamla goda tiden hehe. Brorsan köpte nog skivan till samlingen hans sen, men var nog först senare. Min kära syster har ju till och med träffat Dogge IRL! Intervjun finns bandad och står i hennes bokhylla hemma. Tror minsann hon fick dansa på scenen när TLK uppträdde på Fröslundaskolans jubileum också. Ojojoj ;o) Lite nostalgi.

 

Jag är tillbaka i Gilmore Girls-träsket förresten. Samma period varje år de senaste tre åren? I?m a freak! Men jag vet varför det händer. Det är för att kanal 5 bara visar halva säsongen, sen måste man vänta till hösten med att se fortsättningen. Det går ju inte för sig. Så då får man ta saken i egna händer. Det tråkiga är ju nu att det är sista säsongen någonsin jag är inne på. Och jag har bara tre avsnitt kvar? =( Sen är GG över för alltid. Kanske är dags efter 7 säsonger? fast sorgligt ändå.

 

På söndag är det presidentval i Frankrike. Ségo vs Sarko. Tyvärr verkar det som att fransmännen inte kommer ta sitt förnuft till fånga, för Sarkozy leder opinionsmätningarna. Hallå liksom, här snackar vi gubben som sa att han skulle nettoyer les banlieus au Kärcher. Väldigt intelligent. Jag såg några inslag och debatter med honom när jag var i Frankrike i höstas. Jag mådde oftast illa. Inte för att jag håller med om allt som Ségolène Royal säger, men tusen gånger bättre än den där espèce de con i alla fall. Allez Royal!

 

(Intressant artikel förresten, måste nog fixa den boken.)

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback