Söndag

Det blev regn igår kväll ändå. Vi satt ju hemma och kollade på eurovision så vi drog inte ut till grisfesten förrän efteråt, och då märkte vi att det regnade. Stört, för bara några timmar tidigare var det ju strålande sol. Så på besvikelsen av att det gick superdåligt för the Ark kom regnet. Lerig mark på amfium, spöregn, smockat med folk inne i disco-/öltälten och dåligt coverband = inte världens bästa grisfest. Dessutom är det ju bara en b-version nu för tiden, eftersom sågspånet bara finns i ena hörnet på en liten yta. Förr var ju hela området täckt i sågspån. Då kan man snacka grisfest. Nu när det bara är ett hörn känns det ju ganska meningslöst att bege sig in där och brottas. Det blev ju mer sponant förut... (Kan lägga in en gammal bild så ser ni hur det såg ut på "den gamla goda tiden".) Fast det var ju en trevlig fest innan iaf, det är ju nästan huvudsaken. Anna har ju kommit tillbaka från Canada, så var ju jättekul att träffa henne igen. Sen kom Danne & co oxå, riktigt skoj.

Idag har varit en riktigt slapp dag. Sov länge. Lång mysfrulle. Sen fick jag i och för sig ett ryck och städade hela lägenheten riktigt ordentligt. Så himla skönt att komma innanför dörren och det är rent! Inga sura miner då inte =)

Middag med älsklingen blev det också. Idag har vi varit tillsammans i 1 1/2 år! <3 Men nu har han åkt, skulle jobba natt idag. Så jag sitter ensam hemma framför Wallander med en stor godisskål.

By the way - Greklandsresan är bokad!!!! Om en månad bär det av, Mathilda och jag ska till Korfu. Ska bli sååå skönt. Längesen man va på en charterresa nu. Varit lite anti ett tag, men nu kände jag att det faktiskt inte spelar nån roll, så länge man kommer iväg lite.

Nu är det bara att bita ihop och försöka få nån ordning på det här j-vla uppsatsen. Lite orolig för att jag inte kommer hinna. Måste kanske lägga fram en reservplan för hösten.... Får ju inte läsa magister om jag inte skrivit klart den... :S Och sen får jag verkligen hoppas att de där idioterna på SVI håller planeringen och inte lägger in några ändringar. De brukar annars vara bra på att krångla till saker och ting, statsvetenskapl inst alltså. Skulle inte förvåna mig om de helt plötsligt bestämmer sig för att lägga opponeringar och sånt sent i v24 istället... Då vet jag inte vad jag gör. Så håll tummarna för mig.

Ska tillbaka till Wallander nu... spelar ju in till brorsan oxå, eftersom han var tvungen att jobba och deras video där hemma krånglar, så viktigt att jag håller tiderna ;o)

image3
Wiking, Helena, jag & Danne - grisfesten 2005

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Wohoo 13e Juni då jävlar! Sol, värme och MAT here I coome! :D

Postat av: sara

Så.... nykter du ser ut :) Fast huvudsaken att det var roligt förstås!

2007-05-15 @ 17:30:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback