Den bästa av mödrar

Såg Den bästa av mödrar nu ikväll. Mamma ringde förut och tipsade om den. Hon såg den med mommo (ja, vi säger mommo, inte för att det är bebisspråk utan för att det är finska för mormor) på bio när den kom. "Ladda upp med toarullen", sa mamma. Hon hade rätt. Ett helt näsdukspaket gick åt. Jag har så lätt för att gråta till filmer och sånt, särskilt när man är lite nedstämd från början.

Var på stan idag. Handlade en hel kasse med grejer inför Moçambique på Apoteket. Allt man kan tänka sig som apotekstanten tyckte man skulle ha med sig. Ficklampa och massa batterier på Claes Ohlsson. Har ju redan en pannlampa som pappa köpte också. Kommer ju förmodligen bara ha elektricitet några timmar om dagen...

Igår kväll var jag hos Malin (klasskompis/resekompis till Moç.) på födelsedagsfest/tentafest. Jag hade med en flaska vin. Vi satt och drack lite, pratade och åt popcorn. Kom ett gäng från klassen också. Men jag hann inte ens dricka upp min flaska vin innan det började snurra i huvudet. Tål ingenting numera. Så det bidde inget stallarna för mig... Satt uppkrupen i soffan, pimplade vatten och hade djupt samtal med Fazila om mina bekymmer istället. Det var nog lika bra. En snurrig Emelie på stallarna hade nog inte varit någon höjdare.

Jag har precis beställt en massa billiga pocketböcker på Lycknis. Väldigt billigt. Men farligt. Man vill köpa allt, haha!

Nu börjar tröttheten komma krypande. Ska nog sussa snart.

Bonne nuit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback