Tårtkalas

Igår var det tårtkalas. Eller rättare sagt mysfika med tjejerna. Jag gjorde en sån där klassisk tårta som mamma alltid har gjort till kalasen, med jordgubbs- och vaniljfylling och sen grädde ovanpå. Mycket gott blev det!


Suzana och Cajsa mumsar tårta.


Mindre fin bild på mig, men här är jag iaf tillsammans med Malin, och man ser tårtan.


Josse myser med tekoppen


Ser ut som om det har varit kafferep här =)

Idag tog jag en sväng på stan. Inte ofta man hinner med sånt en vardag nu för tiden. Shoppade upp mitt presentkort på HM från P i julas och inhandlade lite annat smått och gott. Blev rätt många påsar till slut.

Hittade ett par gympaskor från ecco på rean. Jag har ju gått och funderat på det här med skor till Moçambique så himla länge nu. Anders rekommenderade ju täckande skor, dvs inga sandaler eller liknande, för då kan det komma sandloppor och lägga ägg under tårna (och det vill man ju inte!). Men samtidigt får det inte vara gympaskor typ Nike eller Addidas, för de är tydligen lika eftertraktade som handväskan i Maputo. Det som behövs är alltså några bekväma diskreta skor som man inte får skoskav av. Då hittade jag de här. Vanliga vita gympaskor med några detaljer i blått, utan att det står vilket märke det är. Provade dem i affären och de verkade jättesköna. Halva priser, hade kostat 800 kr. Jag velade i fem minuter, sedan slog jag till. Det får det vara värt. Och det är ändå gympaskor jag kommer använda annars också.

Nu ska jag göra mig i ordning. Ikväll blir det klassfest. För min del blir det relativt lugnt ändå, spar mig till festen imorn! ;o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback