Sjuk

I fredags hade vi en jättespännande dag. De kallade det för "jobbsamtal". Gamla studenter från freds- och utvecklingsstudier kom och berättade om vad de har för sig. Det var väldigt intressant, men gav lite ångest också... Snart dags ju, och det är så mycket man borde gjort redan tidigare. Det som är så roligt med det här är att våra lärare är så himla engagerade. Snacka om skillnad om man jämför med programmet jag tog min kandidat i.

Hade tänkt gå ut på kvällen sen. Var inte så sugen tidigare i veckan, men ändrade mig på fredagseftermiddagen och såg faktiskt fram emot det lite lagom. Men så blev det kalabalik här hemma. Igen. Och jag kunde verkligen inte gå någonstans.

Vaknade upp med ont i halsen i lördags morse. Men det var inte så farligt, så jag cyklade ändå bort mot Samarkand för att uträtta lite ärenden inför Moçambique. Kände mig sämre och sämre under dagen, men fick ändå en del inhandlat. När jag kom hem innanför dörren var jag helt slut. Tänkte att lite mat skulle hjälpa, men icke. Gick en lugn promenad med Nathalie. Himla skönt att gå i skogen lite när det är fint väder efter att ha suttit inne hela veckan. Efter det funkade ingenting längre. Jag skulle tvätta, så jag pallrade mig upp och ner till tvättstugan tre gånger, men det var knappt att jag orkade det. Måste sett ut som en zombie när jag kom gåendes. Vilade mellan varven. Helt slut. Halsen gjorde sjukt ont och det var som att all ork runnit ur hela kroppen. Febern kom och svettades och frös omvartannat. Jag orkade inte ens äta glassen jag inhandlat, och det är inte likt mig! Jag bäddade ner mig framför tv:n på min madrass och somnade tidigt. Sov oroligt hela natten. Sådär febrigt liksom. Vaknade vid 9 imorse, helt utvilad. Med en ond hals, men mådde betydligt bättre än när jag gick och lade mig dagen innan. Himla skumt det där. Det lär ju vara samma virus som Anna har. Hon var hos läkaren för en dryg vecka sen och fick det konstaterat. Och Angelica har halsfluss. Så det var väl som bäddat för att de skulle smitta resten av gruppen.

För min del tror jag det var kombinationen av allting. För det första att jag mådde dåligt av allt gråtande, det tär ju på krafterna. Sen megaförkylningen allan. Och till på köpet hade jag en sån enorm träningsvärk i varenda muskel efter passet i fredags, så samtidigt som att all ork runnit av mig så gjorde det ont i musklerna varenda gång jag lyfte armen typ. Har ju blivit dåligt med träning pga intervjuerna på kvällstid under veckan och sen hade jag inte tränat ett rent muskelpass på hela terminen, utan bara gått på air muskel, som ju bara är hälften styrka.

Har försökt tagit det lugnt idag. Halsen är fortfarande jättetjock. Fick hoppa en intervju nu på eftermiddagen och överlåta den på de andra. Man vill ju inte smitta ner en hel barnfamilj. Det tänker jag inte ha på mitt samvete.

Ska försöka läsa lite Friedmann nu. Och pallra mig till skolan för att skriva ut alla renskrivna intervjuer, samt Sidas manual för hur man gör en Baseline. Jag fattar bara inte hur man ska hinna med allt innan vi åker. Inte ens två veckor kvar nu.

Kommentarer
Postat av: Pethra

Tänker på dig! Hoppas du mår bättre snart, med förkylningen å allt annat. Stor kram från mig och Axel! :)

Postat av: Natha

hoppas du mår bättre imorgon så att jag får bjuda dig på mat! kramkram!

2008-03-09 @ 20:29:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback