Ångest och fjärilar

Snacka om att vara helt fylld till brädden med blandade känslor.

Picknickade med Suz, Malin och Cajsa på lunchen idag, igår kväll grillade jag med Helena och Josse. Solen skiner. Man behöver inte ens ha jacka på sig. Boxades med Nathalie (iof ångest att man inte tränat på alla dessa veckor) och det kändes ändå skönt att röra sig och när vi kom ut från Vugi luktade det sommar ute. Underbart. Det skapar fjärilar.

Sen är det ju situationen här hemma som bidrar till ångestfyllda känslor. Men framför allt framtiden. Jag får panik när jag tänker på att jag säkert blir tvungen att vara i Sverige i höst. Inte för att jag vet vad jag ska göra och om jag ens kommer att hitta ett jobb i här, men ändå. Jag sitter och tittar på jobbannonser och får ännu mer ångest. Jag vill bara bort igen. Vill inte vara här. Fast samtidigt är det himla skönt att vara hemma ju. Duscha varmt och länge om man vill (fast jag slösar inte varmvatten jag looovar) och hela kylen full med mat som man kan laga när som helst. Mobilen funkar och dator med internet inom räckhåll. Fast nä, det spelar ingen roll. Damn, hur ska jag kunna koncentrera mig på att skriva uppsats nu i en månad när jag inte ens vill vara här. Ångest.

Sen pratade jag med Claudia och vi bytte bilder på msn. Då kom fjärilarna tillbaka.

(Och nu skulle jag illustrera det hela med bilder men blogg.se flippar. Suck.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback